NA24.no

Foto: Andres Kudacki (Ap)

Løftes opp av fotball

Årsbeste for Champions League og Viasat 4.

Gårsdagens dramatiske og superspennende semifinale i UEFA Champions League mellom Real Madrid og Bayern München hadde hele 278.000 seere i gjennomsnitt på Viasat 4. Mot slutten av straffesparkkonkurransen satt hele 408.000 seere klistret til tv-kanalen.

De høye seertallene på fotballkampen førte til at Viasat 4 var Norges nest største kommersielle tv-kanal i går med en markedsandel på 18,3 prosent i målgruppen 15-49 år. Det er årets beste dag for Viasat 4.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Ny rekord for året
Samlet sett hadde TV3 og Viasat 4 en kommersiell markedsandel på hele 30,9 prosent i målgruppen 15-49 år i går. Også det er rekord for året.

- Det var en fantastisk semifinale i UEFA Champions League i går, og vi er veldig fornøyde med seertallene. Nå ser vi frem til å vise den store finalen mellom Chelsea og Bayern München lørdag 19. mai direkte på Viasat 4, sier presse- og informasjonsansvarlig Glenn Ø. Støldal i en pressemelding.

Sterke premieretall
- Viasat 4 er i medvind om dagen med gårsdagens fotballtall og sterke premieretall for egenproduksjonen Pimp My Ride Norge sist mandag. Så langt i april har Viasat 4 en kommersiell markedsandel på 8,3 prosent i målgruppen 15-49 år. Det er den suverent beste måneden for kanalen hittil i 2012, sier Støldal i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere