NA24.no

Likegyldig fra Rimi

Sist oppdatert:
Folk lar seg ikke engasjere av Rimis reklamefilmer.

En reklameundersøkelse fra Mediebyrået Mediacom viser at dagligvarekjeden Rimi har to filmer inne blant de «ti kjedeligste reklamefilmene».

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mediacom har laget en liste over de filmene som i DN og MediaComs reklamebarometer har fått høyest score på midtpunktene på liking-skalaen.

- Dette er altså filmene som verken er varme eller kalde, som verken gleder eller provoserer. Likegyldighet er trolig den verste reaksjonen man kan få etter å ha investert tungt i en profilkampanje. Når folk overhodet ikke reagerer på kommunikasjonen din trenger du knapt å lure på hvor mye av pengene som er bortkastet, skriver Håvard Windstad, analysesjef i MediaCom, i en nyhetsmail fra byrået.

Rimi er inne med filmene «Brødgaranti» og «Vanskelig å velge». Til førstnevnte film er 71 prosent av respondentene likegyldige og 19 prosent negative.

- Det grenser derfor til trist når Rimi kjeder 7 av 10 kunder og samtidig provoserer to andre. Rimi bryter med flere enkle regler for kommunikasjon, sier Windstad.

Også Citroën, Mercedes, Shell, Tele2 Mobil, Mills, Viasat, Nordea og NetCom er representert på listen.

Rimis reklamekonto er i disse dager gjenstand for en byråkonkurranse og Rimis eksisterende byrå Kitchen er ett av de byråene som har fått invitasjon til å delta i konkurransen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere