RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Rune Fossum

McCann seirende ut av Sølvtaggen

Årets siste Sølvtagg i 2009 går til McCann og NSB for sin julekampanje, NSBnissen.

Månedens sølvtagg tildeles en løsning som gjennom sterkt strategisk arbeid har gjort en kjempesuksess ut av NSB sine juleaktiviteter. Det skriver INMA i en melding.

Juryen mener at dette har resultert i en løsning som på kort tid (en drøy adventsmåned) har blitt en av Norges mest populære merkevarearenaer på nett.

-Løsningen illustrerer tydelig forskjellen i typen involvering en kan oppnå gjennom deltagelse på nett i forhold til tradisjonelle, rent underholdende eller budskapsorienterte løsninger. Her kan et enkelt «Godt nyttår» engasjere hundrevis av ambassadører til å ikke bare trykke på en knapp, men faktisk sette seg ned sammen med NSB og skrive sin egen hilsen eller historie, kommenterer Juryleder for Sølvtaggen, Helge Tennø i en melding.

-Fantastisk morsomt å vinne med denne jobben! Engasjementet fra det norske folk på Nissens Facebook-side viser også at NSB har en plass i hjertet til mange nordmenn. Det er også veldig viktig for oss og NSB at merkevaren kan vise seg frem på denne måten og være med og formidle gode reisehistorier, ønsker, drømmer og noe av det som en god togtur har med seg. Spesielt i tider hvor mange av NSB sine faste pendlere opplever kulde og utfordringer med forsinkelser, kommenterer konsulent i McCann, Thomas de Vries.

Her kan du se månedens vinner.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere