NA24.no

Det ble ingen feit plassering for burgerkjempen.
Det ble ingen feit plassering for burgerkjempen. (AFP)

McDonald’s er årets store taper

Sist oppdatert:
Nordmenn svikter også DNB og Norwegian, men hyller Flytoget.

Norsk Kundebarometer har for tredje år på rad kåret til Flytoget til kundenes favoritt.

- Jeg er stolt og ydmyk over at Flytoget for tredje år på rad plasseres øverst på pallen i Norsk Kundebarometer, sier administrerende direktør i Flytoget, Linda Bernander Silseth.

Hun forteller at Flytogets filosofi er «å gi gode kundeopplevelser til de reisende».

- Det er veldig betryggende når vi i undersøkelsen får bekreftet at vi lykkes med å gi kundene et godt produkt og god service. Jeg vil takke de mange lojale kundene våre. Dette inspirerer oss til å jobbe enda hardere på vegne av våre kunder, sier Silseth.

Flytoget gikk raskt nok for selveste Usain Bolt ...

Burger i beit
Hurtigmaten McDonald’s får den tvilsomme ære det er å komme sist i årets undersøkelse. McDonald’s oppnår kun 58,9 kundetilfredshetspoeng, ned fra fjorårets 61,9.

Blant de dårligst plasserte bedriftene finner vi også matkjeden Rimi, kapitalforvalteren ODIN Forvaltning, matkjeden Bunnpris og kleskjeden Lindex.

- Dette er virksomheter som har en betydelig jobb med å forbedre seg om de skal fortsette sin virksomhet, sier Silseth.

Storbanken DnB får bank fra kundene i årets undersøkelse, og oppnår beskjedne 67,8 kundetilfredshetspoeng. Det er et fall på hele 4,4 poeng sammenlignet med i fjor og sender DnB ned fra en 88. plass i fjor til 143. plass.

Forbrukere som flyr med Norwegian, er blitt langt mindre tilfredse som kunder enn de var i fjor. Norwegian må i år nøye seg med 70,1 kundetilfredshetspoeng. Det er et fall på hele 3,9 kundetilfredshetspoeng sammenlignet med i fjor. Norwegian faller fra en 58. plass til en 115. plass på Norsk Kundebarometer. Også SAS går noe tilbake, men står med sine 73,2 kundetilfredshetspoeng høyere i kurs hos kundene enn hva Norwegian gjør.

96 prosent punktlighet
Flytoget har eksistert siden 1998.

- Flytoget har fra starten av at hat høye ambisjoner for den kvalitet Flytoget skulle levere. Det satte en helt ny standard for togreiser – Flytogstandarden, forteller hun.

Silseth lover kundene å komme sikkert, punktlig og raskt - med en punktlighet på 96 prosent, hyppige avganger, effektiv avvikshåndtering, utvidet reisegaranti og enkle billettkjøp, sier sjefen - og roser sine ansatte:

- Hver medarbeider i Flytoget er viktig for å gi den serviceopplevelsen vi ønsker å tilby våre kunder. Det er medarbeiderne som med et smil møter reisende på plattformen og som strekker seg langt for å hjelpe kundene når det trengs, sier Bernander Silseth.

- Flere avganger
De hviler ikke på laurbærene:

- Nå håper vi på myndighetenes tillatelse til å doble antall avganger fra Lysaker, Skøyen og Nationaltheatret stasjon fra tre til seks tog i timen. Det vil gi de reisende et bedre tilbud og det er en viktig del av klimaløsningen å øke andelen kollektivreisende til og fra flyplassen, sier Bernander Silseth.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere