NA24.no

(Skjermbilde)

Nå skal de bruke 500 millioner i året på reklame

NorgesGruppen har skaffet seg en ny samarbeidspartner etter 17 år.

NorgesGruppen er dagligvarebransjens klart største aktør, og for folk flest kanskje mest kjent for merkevarer som Kiwi, Meny, Joker, Mix, Deli de Luca og Spar. Ifølge Kampanje benytter selskapet rundt en halv milliard kroner på markedsføring i året.

Etter å ha samarbeidet med Mec i 17 år, har mediekonsernet Aegis - med Carat og Vizeum i spissen - nå sikret seg det videre samarbeidet med NorgesGruppen.

- Vi har vært i en lang prosess for å kartlegge våre behov, utfordringer og muligheter. Etter en totalvurdering har vi nå kommet fram til at Aegis Media Norge er det beste alternativet for oss, sier Kjell Olav Mandt Larsen, administrerende direktør i NorgesGruppen Konsernanskaffelser til Kampanje.

- Carat og Vizeum har med dette sammen vunnet det klart største og mest prestisjefulle oppdraget i Norge. Vi er veldig stolte og superglade men samtidig veldig ydmyke for oppgaven vi står foran, sier konsernsjef Paal Fure i Aegis Media Norge til Kampanje.

Ifølge NorgesGruppen skal samarbeidet med Mec ha vært fruktbart og bra, men fordi de har blitt så store så de behov for å ha flere mediebyråer å jobbe med, og der kom Aegis' konsernstruktur til sin rett.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere