NA24.no

Arbeids- og sosialminister Robert Eriksson kankonstatere at tre av fire brukere er fornøyd med Nav.
Arbeids- og sosialminister Robert Eriksson kankonstatere at tre av fire brukere er fornøyd med Nav. Foto: Heiko Junge (NTB scanpix)

Nav slår tilbake

Tre av fire Nav-brukere er fornøyd med servicen, og nesten like mange mener deres forventninger har blitt innfridd. Det viser Navs brukerundersøkelse for 2014.

Brukerundersøkelsen er basert på svar fra 7.600 Nav-ere. 76 prosent av dem svarer at de er fornøyd med Navs service. 73,8 prosent mener Nav innfrir deres forventninger. 66,2 prosent svarer at de har tillit til Navs arbeid, skriver Dagbladet.

I fjor svarte 75,1 prosent at de var fornøyd med Navs service, 73,1 prosent sa deres forventninger var blitt innfridd og 65,4 prosent sa de hadde tillit til Navs arbeid. Nav gleder seg over at Nav-brukerne blir stadig mer fornøyd.

– Jeg er veldig fornøyd. Dette er den beste tilbakemeldingen noensinne. Ambisjonen er alltid å bli bedre, men vi er på vei, sier Nav-direktør Joakim Lystad.

Brukerne er mer fornøyd enn før når det gjelder service via telefon, og brukerne gir Nav gode tilbakemeldinger på saksbehandlernes skriftlige formidlingsevne. Et stort flertall oppgir at det var lett for dem å forstå språket i det siste brevet de fikk fra Nav.

Nav har gjennomført årlige brukerundersøkelser siden 2008. 2011 var et år hvor tilfredsheten var lavest, men siden da har brukerne blitt stadig mer fornøyd.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere