RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.
Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso. Foto: Nespresso

Nespresso-suksess i Norge

Sist oppdatert:
Kaffetørste nordmenn kaster seg over porsjonskaffen.

Nespresso opplevde en tosifret omsetningsvekst i første halvår og har nå mer enn 220 butikker i 150 byer i 40 land. I Norge opplevde Nespresso nok et suksessfullt halvår og styrker ytterligere sin lederposisjon innen porsjonsbaserte kaffeløsninger. Det heter det i en melding fra selskapet.

Kraftig økning
Andelen til espresso- og porsjonsbaserte kaffemaskiner av totale kaffemaskiner solgt i Norge har økt fra 24 prosent i fjor til nærmere 45 prosent i år. Dette er ikke annet enn fantastisk, sier Kristen A. Hovland som tror på fortsatt sterk vekst og selv regner med å selge godt over 200 000 maskiner i Norden i 2011.

På globalt nivå beholder Nespresso sin lederrolle i en kategori som utgjorde 8 prosent av det totale kaffemarkedet på verdensbasis i 2010, og fortsatte å vise sterk vekst både i volum og verdi. I 2010 omsatte Nespresso globalt for 18 milliarder kroner.

Lansering
Nespresso skriver videre i meldingen at det i årets seks første måneder, ble lansert minimaskinen Pixie. Dette var Nespressos første verdensomspennende maskinlansering, og er allerede blitt en av selskapets mest populære maskiner.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere