NA24.no

Foto: Jonas Ekströmer/Scanpix

Niks OL-effekt

Sist oppdatert:
NRK2 fikk ingen langsiktig OL-effekt.

Tross dobling av seertallene under OL-ukene er NRK2 nå tilbake til hverdagen igjen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Under Beijing-lekene nådde NRK2 syv prosents markedsandel, men de siste ukene har oppslutningen vært tre og 3,6 prosent.

TV-ansvarlig Espen Barås Bye i mediebyrået OMD Norge mener NRK var for svake til å utnytte den økte oppmerksomheten de fikk under OL.

- Jeg tror NRK kunne vært flinkere til å promotere egne konsepter i denne perioden. Det er de kommersielle kanalene veldig flinke til å gjøre, sier han til Dagbladet.

Les også: To av tre så OL

- Det at NRK2 ble sett så mye under OL, viser at det er en kanal seerne vet å bruke ved behov. Dette kan også ha en mer langsiktig effekt for NRKs flerkanalsatsing, sier NRKs Sigurd Sandvin.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere