NA24.no

Foto: Poppe, Cornelius

Norwegian-flause på SAS-fly

Sist oppdatert:
Norwegian-selgeren hadde det travelt med å komme ut av SAS-flyet.

56 kredittkortsøknader med alt av personopplysninger ble liggende igjen da en salgsagent fra Bank Norwegian hastet ut fra et SAS-fly i Oslo i sommer.

Først etter en snau måned kom de to mappene til rette. De hadde ligget over ferien hos en flyplassansatt, skriver Dagens Næringsliv (DN) ifølge NTB.

Søknadene, inneholdende kopi av legitimasjon, personnummer, inntektsopplysninger og viktig kontaktinfo, var fylt ut med penn og papir av personer på flyplassen i Trondheim. Siden søknadene ikke var registrert ennå, kunne selskapet heller ikke varsle de berørte.

- Dette var en utrolig kjedelig hendelse. Det skal ikke skje, og vi ser alvorlig på det. Nå må vi gjøre det vi kan, og mer til, for at dette ikke skal skje igjen, sier Bank Norwegian-sjef Erik Jensen.

Det var en ansatt ved Sales Group Scandinavia (SGS) som mistet kredittkortsøknadene. Ifølge selskapets rapport til Datatilsynet har saken fått følger for ansettelsesforholdet til agenten, men SGS vil ikke utdype saken overfor DN. (©NTB)

Mer fra Nettavisen:

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere