NA24.no

Nyrike kinesere velger Rolex

Sist oppdatert:
Kinesere er opptatt av å vise frem sin luksus, og på klokkefronten er det en gammel traver som regjerer!

(LXUS.no) I et av verdens mest folkerike land med over en milliard innbyggere, blir naturlig nok noen bare rikere og rikere. Og kineserne er som russere, opptatt av å vise frem sine statussymboler.

MER OM LIVETS BESTE SIDER PÅ www.LXUS.no

Franske merkevarer som Louis Vuitton og Dior er hot, men det er en sveitser som er den mest kjente merkevaren. Ikke uventet er dette Rolex. Hele 22 prosent av Kinas mest pengesterke er eier av en eller flere Rolex-klokker, skriver HENNE.

LES OGSÅ: Klokke til 11 millioner.

Selv om det florerer av falske merkevarer i Kina, er dette overhodet ikke godt nok for de nyrike lenger. Når det kommer til klær, er det Valentino og Chanel - i tillegg til nevnte Louis Vuitton og Dior som rager aller høyest. Lacoste er overraskende høyt oppe på listen over prefererte merker. I følge HENNE ble det solgt mer enn 400 000 Lacoste-varer i Kina i 2004.

LES OGSÅ: Eksklusiv Sveitser lanserer i Norge.

Når det kommer til bil er det Bentley som er det gjeveste merket for den kresne kineser.

LES OGSÅ:Bentley med Italiensk søm.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere