NA24.no

Nytt mediebyrå til Norge

Sist oppdatert:
Det svenske suksessbyrået Bizkit åpner i Norge innen sommeren.

Mediebyrået Bizkit har vært et friskt pust i den svenske mediebyråbransjen og har de siste årene vært kåret til Sveriges beste byrå. Nå er de på full vei inn i det norske markedet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Vil være best i Norge også
Administrerende direktør Johan Eidman i Bizkit sier de ikke har noen lavere ambisjoner for Norge.

- Vi har de samme ambisjonene i Norge. Når vi etablerer oss, skal vi gjøre det skikkelig. I Sverige hadde vi ambisjon om å bli kåret til det beste mediebyrået innen fem år, og det tok tre år. Vi har de samme ambisjonene i Norge, vi skal bli det beste menikke nødvendigvis det største mediebyrået, sier Eidman til NA 24 Propaganda.

Norske medarbeidere
Bizkit samarbeider med Nils Røangs Red Media i Norge og det er foreløpig ikke avklart om det blir en oppstart fra grunnen av eller om de skal trekke på et etablert miljø. Bizkit er eid av A-Com som i disse dager er i ferd med å gjennomføre en fusjon med det norske kommunikasjonskonsernet Spits.

- Vi er godt fornøyd med det samarbeidet vi har med Red Media og det er ikke avklart om vi skal forfølge det sporet eller om vi skal gjøre dette på egen kjøl. Det som er sikkert er at vi skal bygge det med norske medarbeidere og at vi skal plukke de beste medarbeiderne. Vi kommer aldri til å bli styrt hverken fra London eller New York, det vi har som styrke er at vi har en nordisk kompetanse, sier Eidman.

- Velkommen konkurranse
Arne Inge Christophersen, administrerende direktør for mediebyrået Initiative Universal og styreformann for mediebyråenes organisasjon MIO, mener Bizkit byr på kjærkommen konkurranse i det norske markedet.

- Jeg har tro på at konkurranse styrker den norske mediebyråbransjen. Det var utgangspunktet når jeg selv startet i denne bransjen, og det tror jeg på fremdeles. Det bør være plass til flere byråer, spesielt hvis man følger argumentet om at mediebyråene ikke kan ha konkurrerende selskaper i stallen, sier Christophersen.

Han tror Bizkit kan bli en frisk utfordrer.

- Vi har sett endel av det arbeidet de har gjort i Sverige og de har markert seg som et byrå med et friskt syn på bransjen. Samtidig skal man huske på at de nordiske markedene er mer forskjellige enn det man kunne tro og at det ikke bare er å kopiere en suksess i et marked over i et annet nordisk marked, sier Christophersen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere