NA24.no

Omsetningsvekst for Bianco

Sist oppdatert:
Bianco bryr seg ikke nevneverdig mer om finanskrisen.

I sin nyeste reklamekampanje rekker den danske skotøyprodusenten Bianco tunge til finanskrisen og vender det døve øret til alle som skriker om dårlige tider. Årsregnskapet som ble offentliggjort mandag viser at selskapet følger opp med å øke omsetningen fra 49,4 millioner kroner i 2007 til 53,3 millioner kroner i 2008. Dette tilsvarer en økning på 7,9 prosent.

NA24 -din næringslivsavis

Men selv om kundene ikke har vent dem ryggen klarer ikke selskapet å holde resultatmarginen fra 2007. Resultatet er redusert fra 5,5 millioner i 2007 til 4,0 millioner i 2008. Hovesakelig knyttet til oppgang i lønnskostnader og varekost.

Selskapet skriver i årsrapporten at fremtidsutsiktene betraktes som gunstige og at de forventer tilfredsstillende resultater fremover.

Bianco Norge har i dag 2 egeneide butikker i Oslo og Tønsberg. Selskapets virksomhets er imidlertid primært franchisedrevet. Selskapet skriver ingen ting i sin slanke årsrapport om hvor mange butikker de har på franchice-kontrakt. Egenkapitalandelen gikk i perioden ned fra 39 prosent til 36 prosent, hvilket anses å være solid.

Det legges også opp til at praktisk talt hele overskuddet tas ut som utbytte og forsvinner over kjølen til hovedkontoret i Danmark.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere