NA24.no

Pensjonerer «Lille Bill»

Sist oppdatert:
Tele2 lanserer ny reklamekampanje uten «Lille Bill».

I dag lanseres den første reklamefilmen fra Tele2s nye kampanje «Addicted». Dermed forsvinner også «Lille Bill» fra norske tv-skjermer.

NA24 - din næringslivsavis

- Fantastisk suksess
Den populære reklamefiguren har frontet Tele2s kampanjer de siste fire årene. De har fokusert på å levere små regninger til det norske folk.

- Vi har hatt en fantastisk suksess med «Lille Bill». Med han har Tele2 vokst til å bli en klar nummer tre i det norske markedet og er i dag en reell utfordrer til Telenor og NetCom. sier Haakon Dyrnes, administrerende direktør Tele2 Norge AS til NA24 Propaganda.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Likevel mener Tele2 at det nå er på tide med en ny merkevareprofil.

Avhengig
Den nye kampanjen skal handle om det å være avhengig av et produkt. Dette skal blant annet vinkles mot telekomprodukter.

I tillegg til tre nye reklamefilmer, har selskapet også lansert ny hjemmeside, samt forandret logo-farge fra blått til gult.

Ifølge Dyrnes vil Tele2 fortsatt markedsføre seg som «The company that brings you small Bills», selv om de nå har pensjonert «Lille Bill».

- Vi vil forsette å utfordre det norske telekom-markedet med konkurransedyktige priser og produkter kombinert med høy kvalitet og god kundeservice, sier han.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere