NA24.no

(Scanpix)

Petter legger pengene på web

Sist oppdatert:
Petter Stordalens hotellkjede Choice bruker annonsekronene på nett.

Ifølge svenske Dagens Media vil Choice Hotels legge om mediekjøpene til neste år til internett. Hotellkjeden eies av Petter Stordalen og har varemerkene Clarion og Quality Hotels under sin paraply.

- Vi har tatt en skandinavisk beslutning at vi skal legge stort sett hele det sentrale mediebudsjettet på søk og bannerannonsering på webben. Vi skal til og med gjøre flere kampanjer på vår egen tjeneste, sier markedsdirektør Ritta Østberg, hos Choice Hotels i Sverige. I dag har hotellkjedens nettside rundt 700.000 unike brukere i måneden. Målet er imidlertid at dette skal øke markant til neste år.

Beholder Carat
I forbindelse med omleggingen, har Choice sagt opp sin skandinaviske mediebyråavtale med Carat. Likevel beholdes Carat som mediebyrå i det norske markedet. I Sverige er det i stedet Mandshare som får byråoppdraget, skriver Dagens Media.

Choice vil beholde omtrent samme nivå som i år på sitt annonsebudsjett til neste år.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere