NA24.no

Medgründer/medeier Øystein Bonvik og Petter Thorendahl blir sjef for det nye PR-operatørene.
Medgründer/medeier Øystein Bonvik og Petter Thorendahl blir sjef for det nye PR-operatørene. Foto: PR-operatørene

PR-operatørene skifter navn

Varsler store endringer i byrået.

Med en økonomisk positiv utvikling og faglig anerkjennelse gjennom nye kunder og prisvinnende caser, var 2011 et solid år for byrået i Møllergata. Selskapet satser i 2012 med nyetablering, ny ledergruppe og en aldri så liten navnejustering.

Regnskapstallene viser at PR-operatørene hadde en honoraromsetning på over 27,5 millioner kroner, mot 23,2 millioner i 2010, mens resultatet før skatt endte på 3,3 millioner – en økning på knappe 160 prosent fra året før. PR-operatørene hadde en totalomsetning på 33,6 millioner, hvilket er en vekst på 22,5 prosent sammenlignet med 2010.

– Det er fantastisk at vi i fjor har klart å få nesten full fart på skuta igjen, etter et litt labert 2010. Den økonomiske utviklingen har vært veldig bra, og vi har levert rekordmange sterke jobber som er blitt lagt merke til både nasjonalt og internasjonalt, sier medgründer og medeier Øystein Bonvik i en epost til NA24 Propaganda.

Lederskifte
Bonvik er tilbake som leder av virksomheten han var med på å starte i 2003 etter at de siste årenes leder, Tonje Haugsgjerd Allern, har tatt permisjon for å studere i USA.

– Det er Tonje som må applauderes for den utrolige utviklingen vi har hatt i 2011, og jeg føler nesten at det er som å komme til et særdeles veldekket bord, sier Bonvik som litt tvilende har takket ja til en ny runde i lederstolen.

Nytt byrå og nytt navn
Men PR-operatørene har flere endringer på gang i 2012. Aksjeselskapet ”PR-operatørene as” skal bytte navn til Mereris as. De etablerer samtidig en ny enhet kalt Spre, som skal jobbe med merkevarebygging og -kommunikasjon.

PR-operatørene og Spre kommer til å operere som to byråer, med egne oppdragsgivere, forretningsplaner, byråledelse og profilering. Bonvik vil gå inn som leder i Mereris mens Petter Thorendahl blir sjef for det nye PR-operatørene. Selskapet har i tillegg rekruttert en byråleder til Spre, men av hensyn til nåværende arbeidsgiver vil dette bli kommunisert senere.

Bonvik er relativt tilbakeholden når det gjelder informasjon om nysatsingen.

– Dette er et konsept vi utvikler i samarbeid med et knippe utvalgte kunder, og vi kommer ikke til å gjøre en offensiv lansering før vi kan vise et knippe konkrete caser. De som trenger å vite om dette akkurat nå, er godt kjent med hva vi holder på med.

PR-operatørene ble formelt etablert i 2003, og har spesialisert seg på såkalt markeds-PR. Selskapet har 25 ansatte og jobber blant annet med kunder som Microsoft, Samsung, Veidekke, Unilever, Scandic Hotels, Sector Eiendomsutvikling, Avis og Nespresso.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere