NA24.no

Foto: Fjeldstad, Knut (SCANPIX)

- Dreier seg om å ha teft

Sist oppdatert:
Kjetil Try om gode og dårlige beslutninger.

Reklamenestor Kjetil Try forteller om gode og dårlige beslutninger vedrørende markedsføring i en økonomi der pilene peker nedover.

To viktige aspekter glemmes ofte når det blåser på toppene.

For det første kan en god kampanje flytte mye varer ut av lageret og bidra til en kjærkommen inntektsøkning. For det andre fordrer merkevarebygging en langsiktig forpliktelse. Ved å kun investere i merkevare i oppgangstider reduserer man verdien av foretatte investeringer i nedgangstider.

- Reklame har ikke så mange andre oppgaver enn å få mennesker til å kjøpe varer eller påvirke mennesker til å endre holdninger. Ellers er det dårlig reklame, sier Kejtil Try, administrerende direktør i Try reklamebyrå.

Se Trys svar i videovinduet under:

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

NA24 Propaganda har et distribusjonssamarbeid i forhold til nettvideoer med CitoMedia.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere