RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Fjeldstad, Knut (SCANPIX)

- Litt mer bekymret enn før

Norske reklamebyråer frykter den internasjonale finansuroen. Budsjetterer mer forsiktig.

Den internasjonale finansuroen har så langt ikke slått altfor kraftig inn i det norske annonsemarkedet, men flere mediekonsern har i forbindelse med sine kvartalspresentasjoner snakket om en avmatning i reklamemarkedet denne høsten. Nå sier også norske reklamebyråer at de frykter 2012 og nedjusterer budsjettene som en følge av eurokrisen.

- Hadde det ikke vært for uroen i de europeiske markedene, hadde vi budsjettert for en vekst på ti prosent. Det gjelder å ikke være dum, men å planlegge for moderat suksess. Jeg er ikke kjempebekymret for utviklingen, men litt mer bekymret enn før, sier daglig leder og Try-eier Kjetil Try til Dagens Næringsliv.

Til avisen sier Try at han nå budsjetterer med en vekst på fire-fem prosent for 2012. Også i reklamebyråene McCann, Bates og Kitchen har man tatt inn over seg finansuroen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere