RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Naturlig konsekvens

Byrågründer mener det var på tide at hans navn forsvant fra GCI.

Selv om Leif Monsen forsvant ut av GCI Monsen rundt årsskiftet 2005/2006 har navnet hans forblitt i GCI. Nå forsvinner det.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- På tide
Ifølge Leif Monsen var det på tide.

- Jeg var innforstått med at GCI hadde rettighetene til å bruke navnet mitt, men det har vel litt begrenset verdi når jeg er ute av selskapet. Vi har for lengst etablert et nytt selskap og jeg ser vel på det slik at vi viderefører det vi skapte i Monsen & Co og senere GCI Monsen i MonsenHejna. Det var jo også flere av nøkkelpersonene fra GCI som ble med på denne etableringen, sier Monsen til NA24 Propaganda.

GCI Monsen har slitt med å holde på folk og har rast i omsetning. MonsenHejna har gått bra fra starten sist vår.

- Vi fikk en million i overskudd, og det var på kun ni måneder med oppstart, sier Monsen.

Naturlig konsekvens
Han sier nyheten om at de gjenværende rådgiverne i GCI Monsen går inn i GCI Communique, som er heleid av Burson-Marsteller, var en naturlig konsekvens av de siste års hendelser.

- Det er mye som har forandret seg de siste årene, ikke minst har det gamle Grey-systemet blitt en del av WPP. Det er ikke unaturlig at WPP ser over hva de har av pr-byråer og hvordan de best kan drive dem. Konkurransemessig så tror jeg ikke dette grepet kommer til å utgjøre noen stor forskjell, sier Monsen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere