RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Se og Hør betalte Bach 150.000

Sist oppdatert:
Ukebladet betalte flere hundre tusen til rømlingen.

TV 2 betalte for Bachs kjæresteGRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Dokumentaren «Når kilder får betalt» som gikk på NRK tirsdag avslørte at Se og Hør er villige til å betale for intervjuer på nyhetsplass også om intervjuobjektet er på rømmen fra norsk politi.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I forrige uke kom det frem at en TV 2-reporter betalte Ole Christian Bach 50.000 kroner av egen lomme for å få et eksklusivt intervju, noe som skapte mye spalteplass.

Dokumentaren «Når kilder får betalt» avslørte imidlertid at ukebladet Se og Hør betalte Bach 150.000 kroner for å få eksklusive bilder og nyheter, ifølge NRK.no.

Les mer her: Betalte for Bach-intervju

- Vi betaler godt
- Når det gjelder honorarpraksisen, er også dette et forhold som har vakt mye debatt. Vi har aldri lagt skjul på at vi betaler godt for gode tips og rettigheter til eksklusive reportasjer. Det gjør også andre store medier i Norge. Vi tar til etterretning at Vær Varsom-plakaten har fått nye bestemmelser som omhandler pressens honorarpraksis, og vi vil nå som før navigere etter gjeldende presseetiske regler, sier sjefredaktør i Se og Hør, Odd Johan Nelvik, ifølge NRK.no.

- Holdt ham på rømmen
Bachs tidligere samboer mener også at dette bidrog til at han kunne flykte fra lovens lange arm.

-Det er klart disse pengene holdt ham på rømmen, sier samboeren.

Nelvik mener at ukebladet er på bedringens vei.

- Ingen er feilfrie, heller ikke Se og Hør. Men i år har vi ikke fått dommer mot oss i Pressens Faglige Utvalg. Det viser at vi er på rett vei, sier Nelvik.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere