RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Fra venstre: Hanne Ninnia Teigen Gjerde, Heidi Johannessen, Kenneth Baranyi Eriksen, Trude Gundersen og Per Håkon Fasting.
Fra venstre: Hanne Ninnia Teigen Gjerde, Heidi Johannessen, Kenneth Baranyi Eriksen, Trude Gundersen og Per Håkon Fasting. (Annemor Larsen, VG)

- Spennende tider for INMA

Sist oppdatert:
Kenneth Baranyi Eriksen blir ny daglig leder.

Bransjeforeningen INMA har ansatt Kenneth Baranyi Eriksen som ny daglig leder. Eriksen tar over roret i INMA fra 1. september 2012. Fra før jobber også Heidi, Trude og Hanne i INMAs organisasjon, med fokus på Gulltaggen, Sølvtaggen, faggrupper, ulike events og bransjeundersøkelser.

- Vi er glade for å ha en ny leder på plass. Vi har brukt den tiden som har vært nødvendig for å finne den vi tror er den rette personen for å lede INMA videre i de spennende årene som står foran oss. Kenneth har en variert og relevant digital bakgrunn, med solid utdannelse som siviløkonom fra BI, sier styreleder i INMA, Per Håkon Fasting, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Bred erfaring
Siden 2000 har Kenneth primært jobbet med digital kommunikasjon og markedsføring, i selskap som DNB, Netaxept og Hakon Gruppen (nå ICA). Kenneth kommer fra jobben som daglig leder for Webgruppen som er et av Norges ledende selskap innen opplæring av profesjonelle digitale kommunikatører, og som er selskapet som står bak den årlige konferansen for webkommunikatører; Webforum.

- Erfaringene fra å arrangere Webforum vil jeg ta med meg inn i arbeidet med Gulltaggen, som blir den første store oppgaven jeg må ta tak i som leder av INMA. Gulltaggen er en større, viktigere og mye mer prestisjefull konferanse, noe som blir en veldig spennende utfordring, sier han.

- Kenneth er en anerkjent fagperson innen webanalyse og effektmåling innen digitale medier, noe vi ser som en styrke når vi skal legge og gjennomføre vår strategi for de kommende årene, sier Per Håkon Fasting, styreleder i INMA i meldingen.

Arbeid med kjærlighet
- I samarbeid med styret blir det nå lagt strategier som skal følges opp av KPIer og konkrete målbare tiltak, akkurat som etter mitt eget hjerte. I tillegg vil jeg nok bidra med litt ekstra faglig fokus i bransjen på alle de fantastiske mulighetene som finnes for dokumentasjon og måling av effekt i de digitale mediene, sier Eriksen i meldingen.

- INMAs posisjon i den interaktive delen av reklamemarkedet er solid, men det finnes fortsatt et stort potensial i å synliggjøre internettmarkedets rolle og verdi ovenfor merkevareannonsørene og vanlige norske bedrifter. Der tror vi INMA vil ha en viktig rolle fremover, sier Fasting i meldingen.

INMA legger nå grunnlaget for en solid satsning fremover. Styret består allerede av sterke navn i bransjen (se under). Ny leder er på plass og flere ansettelser vil mest sannsynlig komme i løpet av året, lyder meldingen. Det er spennende tider samstemmer Kenneth Eriksen og Per Håkon Fasting fra INMA, ifølge meldingen.

Styret i INMA består av:.

  • Per Håkon Fasting, VG (Styreleder)
  • Tor Arne Fosser, Vizeum
  • Paal Tarjei Aasheim, McCann
  • Ruben Søgaard, Mediacom
  • Bente Linaae, Netcom
  • Nathalie Warembourg, Maxus
  • Rune Paulseth, Microsoft Advertising (Vararepresentant)

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere