NA24.no

- Tror på fortsatt annonsevekst

TVNorge satser på ny publikumssuksess og fortsatt vekst.

Og de to programmene som skal trekke ekstra oppmerksomhet til våren er det japanske programformatet «Silent Library» og japanskinspirerte «Wipeout».

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Tydelig inspirert av seersuksessen «Ylvis møter veggen» var det japansk underholdning som var inspirasjonen da TVNorge presenterte vårprogrammet onsdag kveld.

Innspillingen av «Wipeout» starter denne helgen i Argentina og opplegget karakteriseres som «verdens mest sinnssyke hinderløype».

Skal tilby positiv underholdning
- Loud, positive brands, eller høylytte positive merkevarer om du vil, er det som er strategien for TVNorge i 2009. Vi skal tilby positiv underholdning i en tid hvor det er mye usikkerhet og fokus på negativ økonomi, sa TVNorges programsjef Jarle Nakken da han presenterte TVNorge-våren for mediebyråer og presse.

På plakaten står foruten «Wipeout» og «Silent Library» en ny runde med «Ungkaren 20-40», hvor kanalen lover nok en «twist» for å øke overraskelsen for ungkaren. Han blir av kanalen karakterisert som høy, mørk og partner i et konsulentselskap og skal foreløpig ikke identifiseres.

Livet med Helene Rask
TVNorge skal også i gang med den norske versjonen av «Moment of truth», «Sannhetens Øyeblikk» hvor programleder Stein Johnsen spør ut deltakere med hjelp fra en løgndetektorfasit.

«Glamourjentene» hvor et filmteam har fulgt Helene Rask og hennes modellteam i åtte måneder kommer også på skjermen i løpet av vårsesongen. Det gjør også serien «Tangerudbakken Borettslag» hvor man får innblikk i Norges eneste borettslag for utviklingshemmede.

Innkjøpssjef Nina Lorgen Flemmen har også tro på at storserien «Fringe», fra produsenten av «Lost», skal gjøre suksess i likhet med CSI.

Skal øke inntektene
På tross av usikre tider i reklamemarkedet tror salgsdirektør Helge Flemmen i TVNorge på vekst også neste år.

- Ja, jeg gjør det. Jeg garanterer det ikke, men jeg er optimist og så langt er det mye som tyder på at 2009 skal bli bra for TV og spesielt bra for TVNorge. Folk ser mer på TV i nedgangstider, og vi har tro på at vi skal vokse. De annonsørene vi trodde kunne bli vanskeligst er vi allerede kommet langt i forhandlingene med, så jeg er optimist, sier Flemmen til NA24 Propaganda.

Han sier det er andre kanaler som kommer til å merke nedgangen mer når bil- og kapitalvareannonsene svinner hen.

- Det er ikke mye bilannonser hos oss, vi har mest kvinnelige seere vi, sier Flemmen.

Vil vokse med FEM
Kanalsjef Nina Lorgen Flemmen i kvinnekanalen FEM kunne by på flere norske egenproduksjoner den kommende våren.

Foruten nye runder med «Studio5» og «Unge mødre» kommer også det nye programmet «Bli ny: Mor og datter», ledet av Henriette Bruusgaard. Hun varslet også en sterkere satsing på sendingene på dagtid.

- Som sekundærkanal må vi tenke litt annerledes enn de andre kanalene, sa hun på presentasjonen i dag.

Hun hadde et klart mål om å vokse med Fem, som nå har rundt tre prosent av totalmarkedet.

- Vi skal bli den største sekundærkanalen, og det skal vi klare, sa Lorgen Flemmen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere