RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Foto: Scanpix/Illustrasjon)

- TV-reklame for dyrt

Annonsørene mener at tv-reklame er overpriset.

TV-seingen faller og de unge har større fokus rettet mot internett. De store annonsørene sliter med å finne ut av hvordan de skal disponere pengene i mediekanalen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi tror tv for tiden er kraftig overpriset i forhold til gjennomslagskraften. TV vil fortsatt være en tung kanal for oss, men en stadig større del av våre budsjetter for markedsføring av Coca-Cola vil trolig bli dreiet i retning digitale medier, sier Stein Rømmerud i Coca-Cola Norge til Aftenposten.

Markedsførerne forsøker å finne nye måter å nå de unge på.

- Mediebruken blant barn i ungdom alderen i 8 til 15 år og i gruppen 16 til 24 år er i kraftig endring. TV stagnerer i forhold til eksplosjonen på nettet, som også er blitt stedet for sosial samling. Denne trenden er langsiktig, sier direktør i Synovate MMI, Bjørn Kvernberg, til avisen. Han mener at en sommer med regn ikke endrer trenden.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere