NA24.no

(Foto: Scanpix/Illustrasjon)

- TV-reklame for dyrt

Annonsørene mener at tv-reklame er overpriset.

TV-seingen faller og de unge har større fokus rettet mot internett. De store annonsørene sliter med å finne ut av hvordan de skal disponere pengene i mediekanalen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi tror tv for tiden er kraftig overpriset i forhold til gjennomslagskraften. TV vil fortsatt være en tung kanal for oss, men en stadig større del av våre budsjetter for markedsføring av Coca-Cola vil trolig bli dreiet i retning digitale medier, sier Stein Rømmerud i Coca-Cola Norge til Aftenposten.

Markedsførerne forsøker å finne nye måter å nå de unge på.

- Mediebruken blant barn i ungdom alderen i 8 til 15 år og i gruppen 16 til 24 år er i kraftig endring. TV stagnerer i forhold til eksplosjonen på nettet, som også er blitt stedet for sosial samling. Denne trenden er langsiktig, sier direktør i Synovate MMI, Bjørn Kvernberg, til avisen. Han mener at en sommer med regn ikke endrer trenden.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere