RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
FENGER IKKE SEERNE: Men Maiken Olsen kan likevel slippe jubel løs etter at hun vant årets sesong av «Robinsonekspedisjonen».
FENGER IKKE SEERNE: Men Maiken Olsen kan likevel slippe jubel løs etter at hun vant årets sesong av «Robinsonekspedisjonen». (Nordlys)

– «Robinsonekspedisjonen» har kniven på strupen

Sist oppdatert:
Krasjlanding for ekspedisjonen på TV 2.

Maiken Olsen (22) fra Harstad kan juble over seier i årets utgave av «Robinsonekspedisjonen».

Det kan ikke TV 2.

Siden starten har oppslutningen til programmet stupt. Fra nesten en halv million seere til litt over 300.000 seere for realityserien, viser tall fra mediebyrået Carat.

– Søndagskveldene denne våren har blitt dominert av gullrekka til TVNorge. Seerne velger «71 grader nord» og «Neste sommer» fremfor TV 2, og det er noe kanalen må snu til neste vår, sier TV-ekspert Per Christian Strand Teslo i Carat til Nettavisen.

LES OGSÅ: Maiken (22) vant Robinsonekspedisjonen

TV3 solgte det ferdiginnspilte konseptet til TV 2 høsten 2014. «Robinsonekspedisjonen» gikk på TV3 fra 1999 til 2013.

– Neste sesong av «Robinsonekspedisjonen» skal TV 2 produsere selv, og de har på mange måter kniven litt på strupen. For at konseptet skal være levedyktig er man nødt til å øke seertallene fra inneværende år, sier Teslo i Carat.

MÅ SNU TRENDEN: TV 2 må ta grep for å lykkes med «Robinsonekspedisjonen», mener TV-ekspert Per Christian Strand Teslo.

TV-eksperten understreker at han har troen på at TV 2 skal klare å snu trenden.

«Robinsonekspedisjonen» regnes som den første norskproduserte reality-TV-serien, og er en norsk utgave av den svenske «Expedition Robinson» som har gått siden 1997. Formatet er solgt til over 45 land.

Ellers i helgen så fikk 710.000 seere med seg «Gullruten», som er en liten oppgang fra i fjor.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere