NA24.no

Foto: André Clark Utvik (NA24)

26 millioner for Try

Sist oppdatert:
På tross av solide marginer mener Try de ikke tar seg for godt betalt.

Try Reklamebyrå hadde ett av sine sitt beste år noensinne i 2007. Etter fusjonen med internettbyrået Apt fikk reklamebyrået Try og et samlet overskudd på 26 millioner kroner i fjor. Nå jobber det totalt 75 personer i de to byråene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Driftsinntektene i det som nå er blitt Try-konsernet endte på 165 millioner kroner, og av dette var 82 millioner kroner rene honorarer, skriver Dagens Næringsliv.

Try mener overskuddet ikke er større enn det burde vært.

– Vi er ekstremt kostnadseffektive, og er en lite byråkratisk bedrift, sier byrågründer Kjetil Try til DN.

Apts reklamebyråkunder forsvant i forbindelse med fusjonen, men byrået leverer likevel syv millioner kroner i overskudd.

– Apt mistet 40 prosent av kundene sine, men det var ingen stor overraskelse, sier administrerende direktør i Try Reklamebyrå, Harald Strømme, til Dagens Næringsliv.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere