RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Heiko Junge (Scanpix)

Slutt for reklametårn

Oslo bystyre har besluttet å kjøpe de omstridte reklametårnene i Oslo.

Hafslund, som eier nedstigningstårnene, solgte reklamerettighetene til JCDecaux. Etter år med protester har partene nå kommet til et forlik som også innebærer at Oslo kommune overtar gatebelysningen i hovedstaden fra Hafslund.

Reklamen på tårnene avvikles innen utgangen av neste år.

– Oslo kommune er påført en vesentlig kostnad fordi Byrådet gjennomførte en ytterligere reklameforsøpling av det offentlige rom, i strid med det som er klart uttalt politikk fra bystyrets side. Det er dyr lærdom, men jeg håper Byrådet framover har sterkere fokus på det visuelle bymiljø, sier SVs Ivar Johansen, medlem av bystyrets finanskomité, i en pressemelding.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere