Nettavisen.no

Tips oss 468 30 050
Foto: Scott Olson/Getty Images/AFP/Scanpix

Advarer mot Groupon

Forbrukerrådet advarer mot kupongselskapet.

Kupongselskapet Groupon er blant de raskest voksende fenomenene i verden og konseptet går ut på å tilby daglige rabatter på varer eller tjenester via e-post eller internett. Lokale butikker slår av minst 50 prosent til kunden, og Groupon tar halvparten av det resterende.

Men ifølge NRK.no melder nå flere om dårlige erfaringer med Groupon og på selskapets Facebook-side er det mange som ikke har fått varene sine eller opplever at ting blir avlyst uten beskjed. Også Forbrukerrådet merker en økning i klager.

- Vi følger med
- I løpet av det siste året har vi fått 43 henvendelser direkte på Groupon. Det er ganske mange, så vi følger jo med, sier Ingeborg Flønes.

Daglig leder for Groupon Norge, Bredo Johansen, skriver i en e-post til NRK at selskapet har ansvaret når ting blir avlyst. Han skriver også at de har som policy at folk skal få refundert beløp, og at de alltid jobber med å forbedre seg for kundene sine.

Store mørketall
- Det er grunn til å tro at mørketallene er store. Klagen blir nemlig ofte registert direkte på restauranten eller frisøren, som faktisk har varen som verdikupongen lover, sier Flønes til NRK.no

BIDRA I DISKUSJONEN

Gunnar Stavrum Her vil vi gjerne vite hva du mener om denne saken. Vi ønsker at du er registrert, fordi det gjør argumentene og synspunktene mer interessante. Dersom du har spesielle grunner til å kommentere uregistrert, kan du sende innlegget hit og begrunne hvorfor. I unntaktstilfeller vil vi publisere innlegg fra uregistrerte debattdeltakere etter redaksjonell redigering. Vær saklig og respektfull!
Gunnar Stavrum, sjefredaktør

comments powered by Disqus