Nettavisen.no

Kontakt oss
RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Foto: Scott Olson/Getty Images/AFP/Scanpix

Advarer mot Groupon

Forbrukerrådet advarer mot kupongselskapet.
Sist oppdatert:

Kupongselskapet Groupon er blant de raskest voksende fenomenene i verden og konseptet går ut på å tilby daglige rabatter på varer eller tjenester via e-post eller internett. Lokale butikker slår av minst 50 prosent til kunden, og Groupon tar halvparten av det resterende.

Men ifølge NRK.no melder nå flere om dårlige erfaringer med Groupon og på selskapets Facebook-side er det mange som ikke har fått varene sine eller opplever at ting blir avlyst uten beskjed. Også Forbrukerrådet merker en økning i klager.

- Vi følger med
- I løpet av det siste året har vi fått 43 henvendelser direkte på Groupon. Det er ganske mange, så vi følger jo med, sier Ingeborg Flønes.

Daglig leder for Groupon Norge, Bredo Johansen, skriver i en e-post til NRK at selskapet har ansvaret når ting blir avlyst. Han skriver også at de har som policy at folk skal få refundert beløp, og at de alltid jobber med å forbedre seg for kundene sine.

Store mørketall
- Det er grunn til å tro at mørketallene er store. Klagen blir nemlig ofte registert direkte på restauranten eller frisøren, som faktisk har varen som verdikupongen lover, sier Flønes til NRK.no

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere