NA24.no

Gulltaggen her fra 2010.
Gulltaggen her fra 2010. Foto: Jarle Naustvik

Slår gammel Gullrekord

Gulltaggen Awards tangerer fjorårets rekord. Se alle bidragene her.

Påmeldingen til Gulltaggen Awards er nå stengt for i år, og i dag publiseres de rekordmange bidragene som har kommet inn til årets konkurranse, samtidig som startskuddet for juryeringen går. Det har blitt gjennomført mange strategiske endringer, og det er derfor ekstra morsomt at vi har fått inn så mange bidrag, forteller Hanne Ninnia Teigen i INMA i en melding torsdag ettermiddag.

Se alle bidragene her

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Interessen vokser
Det er foretatt store omveltninger i kategoriene, samt at kriterier og fokusområder har blitt justert for å tilpasses denne stadig skiftende bransjen som fortatt er i stor vekst og utvikling.

Les også: Nettgründer til Oslo

- Vi har selvfølgelig vært veldig spent på hvordan endringene ville bli mottatt av bransjen. Et annet spenningsmoment har vært om vi ville kunne tiltrekke oss de små miljøene og utviklerne som tidligere ikke har vært særlig representert i konkurransen, men som gjør en veldig viktig jobb i å dra bransjen videre gjennom innovative og nye løsninger. Det er med glede vi ser at det er mange nye bedrifter som har meldt på bidrag i år, både her fra Norge og fra de andre nordiske landene, forteller Mona Jensen, årets Jurygeneral i meldingen.

Gulltaggen stadig viktigere i nordisk sammenheng
Markedskommunikasjonskategoriene opplever alle mange påmeldinger, og samtidig ser vi i år rekordmange bidrag fra Nordiske byråer. Dette bekrefter at Gulltaggen er i ferd med å bli en viktig pris også internasjonalt. Vi har også i år langt flere nordiske jurymedlemmer, slik at vi sikrer at alle jobber blir vurdert på samme nivå.

Gulltaggen 24. – 26. april 2012
Gulltaggen 2012 vil ha et sterkt fokus på:

  • Disruptive & Sustaining ideas, innovation, thinking & technology
  • Digital marketing & communication
  • Creativity
  • Passion & Engagement

Nye statuetter
Den prisbelønnede formgiveren Andreas Engesvik har hatt oppdraget med å designe en helt ny statuett i år

Les også: Gulltaggen pusses opp

- Den nye Gulltaggen skal si noe om kvalitet og bestandighet, forteller Engesvik og fortsetter: - Det har vært et tett samarbeid mellom Engesvik, INMA og årets Jurygeneral Mona Jensen for å utvikle den nye statuetten. Målet har vært å skape et objekt med et mest mulig tidsnøytralt uttrykk. Nye gulltaggen skal ha en «must have» faktor som gjør selve prisen – også som objekt mer attraktiv – både å eie og bruke.

Årets ærespriser åpne for nominasjoner
Også i år vil Gulltaggen kåre Årets ærespris, Årets markedsfører (tidligere årets annonsør) og nytt av året: Årets byrå. Disse kategoriene skiller seg ut fra de andre ved at det sendes skriftlige nominasjoner til INMA, med begrunnelse om hvorfor nettopp denne nominasjonen fortjener tittelen og det er åpent for å nominere både seg selv, sitt byrå/bedrift eller andre. Nominasjoner sendes til hanne@inma.no innen 1. April, lyder meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere