NA24.no

Foto: Paul Weaver/Mediehuset Nettavisen (Paul Weaver/Mediehuset Nettavisen)

538.000 fulgte Drillos EM-exit

Sist oppdatert:
TV2 med norsk TV-historie.

EM-kvalifiseringen på TV2 mellom Norge og Kypros samlet 538.000 seere og ga TV2 en andel på 32,8 prosent. 490.000 så første omgang mens 588.000 så siste omgang på Ullevaal.

Les også: Nå kommer drillos i 3D

Planer om 3D kanal
Teknologisjef Torkel Aamodt Thoresen i Canal Digital fortalte til side3 at de hadde konkrete planer om å opprette en permanent 3D-kanal i sitt kanaltilbud. Noen mer detaljer rundt dette kunne han ikke komme med, men den vil trolig inneholde en del filmer og spesialproduserte 3D-programmer som etter hvert begynner å komme opp.

Tre produksjoner
En enhet produserte hovedkampen i HD, et annet produserte kampen for kypriotisk TV og en egen tredje frittstående enhet sto for 3D-produksjonen. Og mens hovedsendingen ble produsert med nærmere 20 kameraer på stadion, ble 3D-sendingen bare produsert med fem doble kameraer.

Les også: Meningsløs fotballkamp ble historisk TV

- Og så til det sikkert mange av dere lurer på: Kommer vi til å produsere Tippeligaen i 3D? Sannsynligvis, i alle fall hovedkampen, fortalte Pearse Connolly i Fotball Media.

3D reklame
Mobilselskapet Chess sendte landets lengste reklamefilm i pausen av fotballkampen mellom Norge og Kypros. I tillegg ble reklamefilmen som varer i mer enn fem minutter vist i 3D, og det er første gang TV2 viser en reklamefilm i dette formatet.

Les også: Nå kommer reklamen i 3D

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere