NA24.no

Her er vinnerne

Sist oppdatert:

Film
Tore Woll (tekstforfatter) og Erlend Klouman Høiner (art director) fra Try vant sølv for Jotun-reklame regissert Marius Holst. Duoen stakk også av med gullet for en chipsreklame for KiMs.

DBB Oslo vant sølv for sin Smash-reklame, regissert Harald Zwart. Tekstforfatter er Camilla Bjørnhaug, art director Preben Moan. Kitchen vant også sølv med sin Matti Nykänen-reklame for djuice. Tekstforfatter er Christian Hygen, art director Maria Myhre, Marit Rui og Per Erik Jarl.

Kampanje
Odd-Magnus Williamson og Grey vant gull i kategorien kampanje for sine absurde radioreklamer for Vålerenga fotball. Teamet fikk også sølv i kategorien «radio» for reklamespotene. Sølvet i denne kategorien gikk til DDB Oslo for OBOS-reklame.

Annonse
Byrået Grey worldwide vant gull for sin annonse for «God ost» hos Den blinde ku. Reklamebyrået Hei! innkasserte sølv for en annonse for Finn.no. Grey, Try og SMFB vant sølv for sine annonser, henholdsvis for =Oslo, DNA Shoes og Sarpsborg Arbeiderblad/Nr 1 Samkjøringen.

Annen reklame
I kategorien «annen reklame» vant Dinamo Reklame sølv for sitt stunt, der de dekket øl-utsalget i en norsk forretning med et banner tekstet «Det er dejlig å være Norsk i Danmark». BBDO Oslo og reklamebyrået Hei! vant begge sølv for sine reklamer for henholdsvis Kreativt Forum og Finn.no.

Elevarbeid
I kategorien «Elevarbeid» var det tre sølvvinnere: Michael Hansen og Erik Sørensen, Silje Helene Fjeld, og Lars Klevberg og Joakim Andersen. Finn Knudsen og Jens Petter Aarhus stakk av med gullet for sin reklame for «Godfather the Game».

Art Direction
Virtual Garden og DDB Oslo vant begge sølv for sine reklamer for Jølstad Begravelsesbyrå og OBOS. Kitchen stakk av med gullet for sin djuice-reklame med Matti Nykänen.

Boards og plakater
I kategorien «boards og plakater» vant Kitchen og DBB Oslo sølv. Sistnevnte stakk også av med gullet for sine Dagsavisen-reklamer som spiller på meningsløse, tabloide titler.

DM
I kategorien DM vant BBDO Oslo både gull og sølv, for VG-konkurransen og «Pling Plong til frokost» hos Kreativt Forum.

Grafisk design
I kategorien grafisk design vant byrået Ernö sølv for «Tallenes Tale seminar». Gullet gikk til Byrå Martin Kvamme for «Snowboard design» for Burton Snowboards.

Radio
I radio-kategorien vant Kitchen, DDB Oslo og Grey worldwide sølv, mens BBDO Oslo stakk av med gullet for verdens korteste radioreklame for Guiness Rekordbok. Tekstforfattere er Hans Magne Ekre og Alexander Gjersøe.

Samfunn
I samfunnskategorien vant Try sølv for sine reklamer for alderskontroll på Vinmonopolet. Kampanjen for TV-aksjonen 2006, ved Dinamo Reklame, tok gull.

Tekst
I kategorien «tekst» vant DDB Oslo sølv både for prosjektet i Kværnerbyen og OBOS. Gullet gikk til Try, for pensjonssparing i Sparebank 1. Tekstforfatter er Petter Bryde, art director Thorbjørn Ruud.

Interaktiv enkeltarbeid
I kategorien interaktiv enkeltarbeid kampanje vant byrået Apt AS gull for «Spill på hest» fra Norsk Rikstoto.

Interaktive medier nettsteder:
Byrå McCann vant sølv for hjemmesiden til pastillen Dent. Kitchen hentet hjem gullet med sin nettside for «Nei til Narkotika» og Uteseksjonen.

Årets kundepris gikk til Telenor-eide djuice, som «tar større risker enn andre».

DDB Oslo vant Aftenpostens spesialpris for sin annonse for boligprosjektet Kværnerbyen. Juryens begrunnelse: «Kanskje den beste annonseteksten skrevet i 2006. Tydelig, troverdig og sterk. Bringer en god idé videre».

Mediebedriftenes landsforbunds spesialpris «Best YET» gikk til tekstforfatter Tom André Engli og art director Tore Sagen i Akutten designstudio. Tom Rainer Thuv og Veslemøy Holt i Kitchen vant sølv. Vinnerne skal representere Norge under den internasjonale finalen i Paris i mai.

Henrik Bydal og Trygve Sørli vant tur til Cannes for sin «Burn your band»-DM for New Musical Express. Kategori: Postens spesialpris «Trigger´n».

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere