NA24.no

(Scanpix)

Bergens Tidende styrker posisjonen

Sist oppdatert:
Vinner terreng på bekostning av løssalgsavisene, ifølge undersøkelse.

En undersøkelse Respons Analyse har gjennomført for mediehuset viser at Bergens Tidende styrker posisjonen.

7 av 10 avislesende bergensere leser papirutgaven og samtidig øker trafikken kraftig på avisens nettutgave, bt.no.

Markedsdirektør Harold Sletten er fornøyd med utviklingen.

- Det er utstedt mange dødsdommer på papiraviser, og så langt har de tradisjonelle abonnementsavisene klart seg overraskende godt. Statistikkene viser at løssalgsavisene har langt større utfordringer med å holde på leserne, sier Sletten. Han tror det er mange faktorer som slår inn, og peker på at leserne først og fremst vil ha regionalt og lokalt innhold. De siste årene har Bergens Tidende hatt stort fokus på produktutvikling. Papiravisen og nettavisen har funnet sin form som venner og konkurrenter, og annonsørene kombinerer nett og papir mer enn noen gang tidligere.

- Papiravisen skal være et nyhets og nytelsesprodukt mens nettutgaven fanger opp det som løpende skjer i nyhetsbildet. Vi har funnet en form som har gjort alle våre plattformer enda mer attraktive for annonsørene, sier Sletten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere