NA24.no

Foto: Flickr: snorpey (Creative Commons)

Bruker mer på nett enn papir

For første gang i amerikansk historie.

For første gang i USAs historie, har annonsører anslått at de vil bruke mer på nettannonsering enn på annonsering i trykte magasiner og aviser, melder mashable.com.

Ifølge en studie utgitt av eMarketer forventes nettannonseringen å generere 39,5 milliarder dollar i omsetning i år - en økning på 23,3 prosent fra 2011 - sammenlignet med en sum på 33,8 milliarder dollar på print.

Nettannonseinntektene er ventet å vokse også de nfem neste årene, men på en mer beskjeden rate. Totale nettannonser er anslått til å bli 62 milliarder dollar i løpet av denne perioden.

Samtidig ventes det at markedsførere vil kutte printannonseringen med ti prosent fra dagens nivå til 32,3 milliarder dollar i 2016.

TV-annonser ventes å stort sett forbli upåvirket av voksende nettbudsjetter. Amerikanske markedsførere forventer å bruke 72 milliarder dollar i TV-reklame i 2016, opp 18,6 prosent fra 2011.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere