NA24.no

Clear Channel sikret seg Gardermoen

Clear Channel økte reklameoppdraget på landets største flyplass.

I tillegg til de alminnelige reklameflatene vant Clear Channel også de digitale flatene, som kriserammede Screen Communications hittil har hatt.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Den nye kontrakten vil gjelde fra 1. januar 2008 for en periode av tre år pluss opsjon på to ytterligere år.

Duket for flyplasskamp
De to store utendørsreklameselskapene i Norge, Clear Channel og JCdecaux, konkurrerer hardt også om de resterende flyplassene i landet. De siste årene har Clear Channel hatt Gardermoen, mens JCDecaux har hatt Avinors andre flyplasser rundt om i landet i sin portefølje. Også disse flyplassene konkurreres det om i disse dager.

- Mens JCDecaux forgjeves prøvde å slå Clear Channel ut av Gardermoen-kontrakten, er Clear Channel nå på offensiven for å erobre resten av flyplass-Norge fra JCDecaux. På de 43 flylassene i Avinor har JCDecaux kontrakten ut året. Her faller avgjørelsen trolig i løpet av noen uker, skriver Clear Channel i en pressemelding.

Viktig arena
Flyplassene er et viktig reklamemarked. I løpet av et år reiser 19 millioner mennesker over Gardermoen. De flyplassene JCDecaux selger reklame på har 18,4 millioner reisende, og selskapet har også Flytoget i sin portefølje. Flytoget har rundt fem millioner reisende i året.

- Her treffer annonsørene en konsentrasjon av målgrupper med høy inntekt, høy utdannelse, premissleverandører og beslutningstakere, sier Clear Channels direktør Pål Arne Grøttem om oppdraget på Gardermoen.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere