RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Fra venstre Linn Rognø, Synne Bakker, Hilde Aasnæs og Tore André Godager.
Fra venstre Linn Rognø, Synne Bakker, Hilde Aasnæs og Tore André Godager. Foto: Bjørn Inge Karlsen, HM Foto

Edda selger nettsted

Egmont Hjemmet Mortensen kjøper Kvinneguiden.no.

Egmont Hjemmet Mortensen er Norges største utgiver av kvinneblader og -magasiner og har i tillegg nisjenettverket Klikk.no som i stor grad tiltrekker seg kvinner. Ved kjøp av Kvinneguiden.no fra Edda Media styrkes posisjonen ytterligere.

Kvinneguiden er med sine over 200.000 unike ukentlige brukere det ledende nettstedet for kvinner som er interessert i mote, mat, reise, bryllup, graviditet, skjønnhet og samliv. Nettstedet, som har eksistert i over 12 år, var i utgangspunktet en lenkeguide til nyttige sider for kvinner på internett. Den har siden vokst både i størrelse og omfang med både diskusjonsforum, artikler, video og en rekke andre tjenester.

Sterkt fokus på kvinner
- Vi har sterkt fokus på kvinner i vår virksomhet. Kjøpet av Kvinneguiden er derfor en naturlig forlengelse av det vi allerede har satset stort på, sier leder for digital i Egmont HM, Tore André Godager i en melding.

- Vi er veldig imponert over hva Kvinneguiden har fått til og har lenge hatt et ønske om å jobbe tettere med dette miljøet.

- Dette blir et nytt og spennende kapittel for oss, sier redaktør Hilde Espseth Aasnæs som har vært en av pådriverne i Kvinneguiden de siste årene. –Vi kommer inn i et ekspansivt miljø som gir nye utviklingsmuligheter for oss, legger hun til.

Positive til nettstedet
- Vi er opptatt av at Kvinneguiden skal fortsette den positive utviklingen nettstedet har hatt over lang tid, og vi tror det er viktig at det blir en del av et større fagmiljø for kvinnerelatert stoff. Vi har valgt å selge til Egmont Hjemmet Mortensen som vil være en god match for Kvinneguiden, sier konserndirektør Stig Finslo i Edda Media i meldingen.

Klikk.no er Egmont HMs digitale satsning og størst på forbrukerinnhold i Norge med over 900 000 unike ukentlige brukere. I 2011 ble Klikk.no kåret både til beste nisjenettsted og beste mobile nettsted i Norge.

Egmont HM har lagt opp til rask utviklingstakt innen det digitale området, og produktutviklingen er i stor grad rettet mot kvinner. Innen de prioriterte områdene foreldre & barn, bolig og mote har Egmont HM i løpet av den siste tiden lansert en rekke nye tjenester, blant annet nisjemarkedsplasser.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere