NA24.no

Stian Engebretsen (38) er ansatt i en nyopprettet stilling som digital direktør i SBS Radio.
Stian Engebretsen (38) er ansatt i en nyopprettet stilling som digital direktør i SBS Radio. Foto: SBS Radio

Engebretsen blir radiomann

Blir digital direktør i SBS Radio.

Stian Engebretsen (38) er ansatt i en nyopprettet stilling som digital direktør i SBS Radio. Han kommer fra stillingen som leder for den digitale avdelingen hos Schjærven.

SBS Radio tar den digitale mediealderen på alvor. Radioeieren har kommet langt i den digitale utviklingen, og fyller nå på med større ressurser for å styrke kvaliteten ytterligere.

Engebretsen starter i stillingen 1. januar. Han vil da lede den digitale enheten i SBS Radio. I denne avdelingen skal også Thomas Torgersen, Ståle Roestad og Linda Lyngstad jobbe. Torgersen kommer også fra Schjærven, mens Lyngstad er hentet fra Oktan.

- Jeg gleder meg stort til å jobbe sammen med denne digitale gjengen. Radio står foran mange spennende digitale utfordringer – og det kommer til å bli mye oppmerksomhet rundt en digital overgang, sier Engebretsen i en melding.

Den nye digitale direktøren har lang fartstid innen den digitale delen av mediebransjen. Han er utdannet cand. polit. fra Universitetet i Oslo. Av arbeidserfaring har han blant annet jobbet som prosjektutvikler og kanalansvarlig i SOL/Eniro, som forretningsutvikler i Aftenposten Multimedia, senior rådgiver i NSB og de to siste årene som leder for den digitale avdelingen i Schjærven.

- Vi skal blant annet jobbe for at lytterne skal bli flere samt at de lytter oftere og mer på det vi har å by på. Personlig håper jeg at vi kan bygge sterkere bånd mellom radio og digitale flater, ikke minst som et effektivt virkemiddel for å flytte varer for våre kunder. Vi må ha et sterkere eierskap til større deler av verdikjeden og produktene, sier Engebretsen i meldingen.

Administrerende direktør Bente Klemetsdal i SBS Radio ser frem til å ha Stian Engebretsen med flere på plass i lokalene.

- Vi er meget godt fornøyde med ansettelsene vi nå har gjort i forhold til den digitale utviklingen. Som alle andre medier, står vi også foran digitale utfordringer. Vi er inne i en spennende prosess, både for ansatte, samarbeidspartnere, kunder og ikke minst for brukere, seere og lyttere, sier Bente Klemetsdal i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere