NA24.no

VERDIFULL STØTTE: Talkshow-dronning Oprah Winfrey (t.h.) og kona Michelle Obama kan bli verdifulle trumfkort for Barack Obama.
VERDIFULL STØTTE: Talkshow-dronning Oprah Winfrey (t.h.) og kona Michelle Obama kan bli verdifulle trumfkort for Barack Obama. (Jim Cole/AP/Scanpix)

Får hjelp av førstedamen

Sist oppdatert:
Reklamebyrå markedsfører egne merker og får drahjelp av Michelle Obama.

I bloggen Mrs. O kan fans av Michelle Obama se bilder av antrekket den kommende presidentfruen gikk med på en date med sin mann Barack Obama.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Bloggen har også henvisninger til hvor du kan få kjøpt den samme lilla designerfrakken som hun er avbildet med, skriver The New York Times.

Ny trend i bransjen
Reklamebyrået bak bloggen, amerikanske Bartle Bogle Hegarty, jobber ikke for presidentfruen eller de mange moteskaperne som er omtalt på siden. Bloggen er heller ikke laget på oppdrag for en kunde.

Det er en ny avdeling i reklamebyrået som skal brukes til å lage nye merkevarer og ifølge den amerikanske avisen er dette en ny trend som har dukket opp i reklamebransjen. Byråene er rett og slett begynt å bruke sin kompetanse på å skape merkevarer for andre til å skape sin egne.

Og da passer det kanskje bra å bruke førstefruen som av enkelte medier blir omtalt som det største moteikonet siden Jacqueline Kennedy.

Gammel nytt for Acne
I Sverige har Acne-konsernet, som kanskje her til lands er mest kjent for Acne Jeans, lykkes etter nesten samme modell.

Foruten klær har selskapet også et eget webbyrå, reklamebyrå, reklamefilmbyrå og eget motemagasin, Acne Paper, som i tillegg til å skrive om egne kolleksjoner også skriver om mote, musikk og kunst.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere