RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Finn på byråjakt

Sist oppdatert:
Nettsuksessen Finn.no er på utkikk etter nytt reklamebyrå.

Schibsteds nettsatsing Finn.no soper inn penger om dagen og er ubestridt størst i rubrikkmarkedet på nett innen en rekke av de viktigste kategoriene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Finn har vært kunde hos reklamebyrået Hei! i en årrekke og har høstet stor suksess med sine reklamefilmer hvor Finn Nordrum, som nå er ansatt i selskapet, spiller hovedrollen.

Teamet sluttet
Det er teamet Fred Hauge og Andreas Rød Skilhagen som har vært kreativt ansvarlige for Finn.no de siste årene. Nå har begge sluttet i byrået.

- Det at Fred og Andreas sluttet har vært medvirkende til at vi nå snakker med noen byråer. Det gjør at det bød seg en mulighet for oss til å se på en del byråer. Hei! jobber fremdeles for oss og de er også et av de byråene som er aktuelle, sier markedssjef Janne Jakobsen i Finn til NA24 Propaganda.

- Finn blir med videre
Finn Nordrum har i flere år vært Finn.nos ansikt utad og har spilt i reklamefilmer, figurert på postkort, blitt treskåret og vært en vandrende reklameplakat på blant annet Gullfisken. Det har gått rykter om at Nordrum ikke vil spille en like fremtredende rolle i tiden fremover, men det avvises av Jakobsen.

- Så langt har vi ikke kommet ennå. Men det er ikke lagt noen planer om det. Finn utgjør en stor del av vår identitet, sier Jakobsen.

Hun karakteriserer Finn.no som en middels stor annonsør.

- Vi er ikke på Orkla- og VG-nivå, men på en del områder som vi er ledende på så er vi vel relativt store annonsører, sier Jakobsen.

Den foreløpig siste Finn-filmen kom i januar og den kan du se her:

Her kan du også se noen av de tidligere filmene:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere