NA24.no

Foto: INMA

Forventer sterk reklamevekst

- Vi er tilbake til nivået fra 2008 i løpende priser, sier Tobias Hedström.

IRMs nye prognose for 2012 og 2013 viser at reklamemarkedet kommer til å oppleve en all time high i 2013 i løpende priser. IRM skriver opp prognosen for 2012 til 2,4 prosent vekst og 2,6 prosent for 2013.

- Vi er tilbake til nivået fra 2008 i løpende priser, men har lite igjen hvis vi tar hensyn til inflasjonen, sier IRMs analysesjef Tobias Hedström, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Omsetningen på reklamemarkedet i år beregnes til 19,7 milliarder kroner, det vil si ikke helt opp til nivået som i rekordåret 2008, men når det i 2013 da reklamemarkedet kommer til å omsette mer enn 20 milliarder kroner.

IRMs prognose for 2012 og 2013.

TV og nett på topp
Det er først og fremst TV- og Internetreklamen som kommer til å fortsette sin sterke vekst mens de trykte mediene får det vanskeligere. Til tross for det kommer dagspressen fortsatt til å være den største mediekategorien med nær 30 prosent av all reklameinvestering i 2013.

- Til tross for tøffe år er det norske avismarkedet fremdeles sterkere enn mange andre land, sier Hedström, i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere