RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: INMA

Forventer sterk reklamevekst

- Vi er tilbake til nivået fra 2008 i løpende priser, sier Tobias Hedström.

IRMs nye prognose for 2012 og 2013 viser at reklamemarkedet kommer til å oppleve en all time high i 2013 i løpende priser. IRM skriver opp prognosen for 2012 til 2,4 prosent vekst og 2,6 prosent for 2013.

- Vi er tilbake til nivået fra 2008 i løpende priser, men har lite igjen hvis vi tar hensyn til inflasjonen, sier IRMs analysesjef Tobias Hedström, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Omsetningen på reklamemarkedet i år beregnes til 19,7 milliarder kroner, det vil si ikke helt opp til nivået som i rekordåret 2008, men når det i 2013 da reklamemarkedet kommer til å omsette mer enn 20 milliarder kroner.

IRMs prognose for 2012 og 2013.

TV og nett på topp
Det er først og fremst TV- og Internetreklamen som kommer til å fortsette sin sterke vekst mens de trykte mediene får det vanskeligere. Til tross for det kommer dagspressen fortsatt til å være den største mediekategorien med nær 30 prosent av all reklameinvestering i 2013.

- Til tross for tøffe år er det norske avismarkedet fremdeles sterkere enn mange andre land, sier Hedström, i meldingen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere