NA24.no

Foto: Håvard Solem/TV 2

Grønn bølge over skjermen

Bølgen av miljø-tv skyller inn over skjermene.

Grønt tv er et av hovedtemaene under verdens største tv-messe, MipTV, som nå pågår i Cannes, rapporterer Aftenposten. Miljøprogrammer er en viktig satsing for TV-stasjoner verden over.

NA24 - din næringslivsavis

Slik også i Norge: TV 2 hadde suksess med serien Søppelkongen, mens NRK har opplevd det samme med sin Energikampen, hvor barn var målgruppen.

- Vi jobber med idéer som går i den retningen, men jeg vil foreløpig ikke si hva. Uten at jeg vil si at det er tvs ansvar å rette fokuset på miljø, så er det likevel riktig at vi skal bruke vår makt til å bevisstgjøre folk rundt dette temaet, sier programdirektør Nils Ketil Andresen i TV 2, til avisen.

Programdirektør Eivind Landsverk i TVNorge hadde for to måneder siden en samling med alle de store produksjonsselskapene i Norge. Her ga ham dem følgende oppdrag: Lag underholdning ut av miljø.

- Flere har allerede kommet tilbake med konkrete og spennende idéer som går på dette temaet, sier Landsverk.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere