RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Håvard Solem/TV 2

Grønn bølge over skjermen

Bølgen av miljø-tv skyller inn over skjermene.

Grønt tv er et av hovedtemaene under verdens største tv-messe, MipTV, som nå pågår i Cannes, rapporterer Aftenposten. Miljøprogrammer er en viktig satsing for TV-stasjoner verden over.

NA24 - din næringslivsavis

Slik også i Norge: TV 2 hadde suksess med serien Søppelkongen, mens NRK har opplevd det samme med sin Energikampen, hvor barn var målgruppen.

- Vi jobber med idéer som går i den retningen, men jeg vil foreløpig ikke si hva. Uten at jeg vil si at det er tvs ansvar å rette fokuset på miljø, så er det likevel riktig at vi skal bruke vår makt til å bevisstgjøre folk rundt dette temaet, sier programdirektør Nils Ketil Andresen i TV 2, til avisen.

Programdirektør Eivind Landsverk i TVNorge hadde for to måneder siden en samling med alle de store produksjonsselskapene i Norge. Her ga ham dem følgende oppdrag: Lag underholdning ut av miljø.

- Flere har allerede kommet tilbake med konkrete og spennende idéer som går på dette temaet, sier Landsverk.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere