RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gulltaggen biter fra seg

Sist oppdatert:
Kjempeoppslutning for reklamekonkurransen.

Gulltaggen, reklamekonkurransen for interaktiv reklame, har mottatt 60 prosent flere bidrag sammenlignet med fjoråret. Hele 392 bidrag ble meldt inn før fristen mandag kveld. Dette er ny rekord og kvaliteten i konkurransen er løftet, melder INMA.

- Det er morsomt å se at usikre økonomiske tider ikke har lagt noen demper på byråenes evne og lyst til å konkurrere og vise seg frem i Gulltaggen, sier jurygeneral Mathias Friis.

Friis er Kreativ leder i MediaFront, og har lang fartstid som jurydeltaker, og satt blant annet i årets Cannes Cyber Lions Jury og årets New York Festivals jury. Friis er også engasjert i årets Gullblyanten konkurranse, og ble tidligere i år tildelt Gulltaggens ærespris, sammen med MediaFront.

- Vi har eksplosjonsartet vekst i alle kategorier. Likevel, er det spesielt hyggelig å notere at det største bidragsløftet finnes i nettstedskategoriene, melder prosjektleder for reklamekonkurransen i INMA, Helene Eikeland.

- Det er veldig gøy å se at den nye kategorien for Beste digitale kampanje, Nordic Challenge, har fått inn over 45 bidrag, hvorav flere fra ledende svenske digitalbyråer som Farfar og Forsman & Bodenfors. Her ligger det an til en real Norge-Sverige-landskamp på den digitale arena. Også i juryene har vi hentet reklamekanoner fra hele Skandinavia. Kompetansedeling og økt samarbeid på kryss av landene fremmer innovasjon og nyskapning. Gulltaggen blir på denne måten en fin arena for å løfte Skandinavisk håndtverk og ide, melder Børge Sandengen, daglig leder i INMA.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere