NA24.no

Kommunikasjonsdirektør Rune Kibsgaard Sjøhelle blir ansvarlig redaktør.
Kommunikasjonsdirektør Rune Kibsgaard Sjøhelle blir ansvarlig redaktør. Foto: Nordea/Montasje

Henger seg på Facebook-bølgen

Nordea oppretter Facebook-redaksjon.

Når Nordea Norge onsdag går på lufta med sin offisielle Facebook-side, er det med en omfattende redaksjon i ryggen. Fem faste personer, ledet av en redaktør og en ansvarlig redaktør står bak satsingen.

- Facebook har blitt viktig for en stor del av den norske befolkningen, og da må vi også være der. Når vi nå først skal gi kundeservice på verdens viktigst nettsamfunn har vi lagt vekt på å organisere oss godt slik at vi får en side med god kvalitet og kort responstid, sier kommunikasjonsdirektør Rune Kibsgaard Sjøhelle som selv skal være ansvarlig redaktør.

Som en avisredaksjon
Aktiviteten på siden blir dermed organisert som en slags avisredaksjon, med faste redaksjonsmøter og inndelinger på ulike ansvarsområder. Forbrukerøkonom Christine Warloe vil bidra med privatøkonomiske råd, faste personer skal svare på spørsmål og redaksjonen planlegger sammen resten av innholdet som banken skal dele med dem som følger siden.

Lært av andre
Nordea har overvåket Facebook de siste to årene og laget en intern opplæringsmodul til redaksjonen som skal jobbe med siden.

- Vi har lært av andres feil og vi lært av alt det flotte norske og utenlandske bedrifter har gjort på det hurtigst raskende medium verden noensinne har sett. For oss har det vært viktig å observere utviklingen på mediet før vi legger merkevaren vår ut der, sier Sjøhelle.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere