NA24.no

(Splash/Allover)

Historiens tøffeste?

Denne annonsekampanjen er historisk. Bokstavelig talt.

Det har vært mange historiske reklamekampanjer, men få reklamekampanjer for historie som har vært såpass tøffe som det amerikanske Smithsonian nå har lansert. I annonsekampanjene sammenligner man historiske personer med det som regnes som tøffinger akkurat nå.

Smithsonian Institution er USAs nasjonalmuseum, oppkalt etter James Smithson . Institusjonen består av et antall museer og gallerier samt National Zoo. To museer ligger i New York og de øvrige i Washington, DC. De samlede utstillingene har mer enn 142 millioner gjenstander.

Store på sosiale medier
Smithsonian er regnet som en av de aktørene i USA som har vært mest frampå de siste årene med moderne markedsføring, og deres tjeneste Smithsonian Wild er en av mange tjenester som bruker sosiale medier for å være i interaksjon med folk gjennom nettet.

- Vi er mer enn et museum, sa Michael Edson som er direktør for sosiale medier i Smithsonian til New York Times tidligere i år.

Under en prosent av hva kolleksjonen som Smithsonian eier er på utstilling til enhver tid.

Her finner du Smithsonian på nett

Her er deres Youtube-kanal

Her er Smithsonian på Facebook

Her er deres Twitterkonto

Likevel er det altså ikke nok for nasjonalmuseet å være store på sosiale medier. De skal også nå vise at historie er tøft mot en ny generasjon amerikanere:

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere