NA24.no

TVNorge-sjef Harald Strømme.
TVNorge-sjef Harald Strømme. Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Historisk for Strømme

Rapporterer om tidenes sommer.

Juli ble en historisk måned for TVNorge-familien (SBS). Kanalfamilien økte den samlede seeroppslutningen med neste 20 prosent, og leverer dermed den sterkeste sommermåneden noensinne.

Øker seeroppslutningen
– Dette varmer, spesielt etter en ellers regnfylt feriemåned. Juli er normalt sett en av de svakeste månedene for TVNorge og kanalgruppene generelt. I år øker vi seeroppslutningen på samtlige av våre kanaler – og det til tross for en moderat oppslutning for sommerens eneste egenproduksjon, Sommerfesten, sier Svein Tore Bergestuen, kommunikasjonsdirektør i TVNorge, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

SBS endte på en seerandel på 18,6 prosent i TV-gruppens hovedmålgruppe, personer mellom 12-44 år. Det er en økning på 19,2 prosent fra juli 2011.

Bergestuen mener fremgangen illustrerer en holdningsendring overfor SBS-kanalene.

Bygger troverdighet
– Vi har brukt lang tid på å bygge troverdighet rundt vår norsksatsning på hovedkanalen. Samtidig har vi fokusert på å ha tydelige komplementærkanaler som skiller seg ut i kanaluniverset. Nå ser vi endelig at entusiasmen smitter også i en sesong med lavere satsingsnivå, sier Bergestuen, i meldingen.

Også på kanalnivå ble det satt rekorder i juli.

– MAX gjør sin sterkeste måned noensinne, og VOX slår alle juli-rekorder holdt av kanalen den erstattet, The Voice TV. Dette lover bra for høsten, som vi allerede har begynt å glede oss til, sier Bergestuen, i meldingen.

Seeroppslutningen for MAX endte på 4,0 prosent i målgruppen 12-44. Forrige rekord ble satt i mai og var på 3,9 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere