NA24.no

Kabrioletvarsel ga værrush

Audikampanje ga 100.000 oppslag mot yr.no per helgedag.

I kampanjen «Er det kabrioletvær?» ville reklamebyrået Bates United spille på folks ønske om en kabriolet når solen endelig skinner, og samtidig vise at den kan kjøres i alt slags vær.

Ideen ble å gjøre bilens tak til selve værmeldingen, og ved hjelp av geolokasjon og sanntids værinformasjon fra Norges største værtjeneste, og gi folk været der de var. I tillegg kunne målgruppen søke i yr.no´s værdatabase direkte i bannerne, det vil si syv millioner lokasjoner i Norge og verden, skriver byrået i en pressemelding.

Kampanjen ble kjørt på forsiden av Dagbladet.no på lørdager og søndager i sommer, og nærmere 10 prosent av leserne aktiverte annonsene. Dette genererte ca. 100.000 oppslag mot yr.no per helgedag.

Her kan du se kampanjen.

Kunde: Harald A. Møller/Audi

Team Bates United: Per Kristian V. Halvorsen, Kim G. Taanevig, Andreas Skilhagen, Carl Bækken og Tor Anton Bjørge.

Produksjonsbyrå: Plastikk Media ved Morten Knutsen

Fotograf: Glen Røkeberg

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere