RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Erlend Aas/Scanpix

Kidsa flinkest på mobil

Barns bruk av mobil øker fortsatt mest i den digitale mediehverdagen.

I TNS Gallup-undersøkelsen Mediebarn 2008, hvor medievanene til barn mellom tre og tretten år er gjennomgått, er det barns bruk av mobil som fortsatt øker mest.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Et av våre største funn er mobilpenetrasjonen. Den øker helt voldsomt hos barna. I aldersgruppen seks til ni år har 40 prosent av barna mobiltelefon. Det er en kjempestor økning sammenlignet med det vi så i den samme undersøkelsen i fjor, forteller Cecilie Askevold Bolingmo, som er konsulent i medieavdelingen til TNS Gallup til VG.

I undersøkelsen kommer det også fram at 100 prosent av 12- og 13-åringene har mobil, mens tallet er 90 prosent for 10- og 11-åringer. Ifølge undersøkelsen kan denne gruppen også vise til stor økning siden i fjor.

TV er fortsatt den dominerende mediekanalen blant de yngste barna.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere