NA24.no

På bildet, fra venstre: James Martin, Per Erik Jarl, Rune Roalsvig, Victoria Terese Birkelund, Marianne Sæther, Christian Hygen, Håkon Stensholt. Ikke på bildet: Ellen Sørnes, Christopher Einarsrud, Tina Rygh, Bjørnar Thorsen, Christine Betten og Karina Ullensvang
På bildet, fra venstre: James Martin, Per Erik Jarl, Rune Roalsvig, Victoria Terese Birkelund, Marianne Sæther, Christian Hygen, Håkon Stensholt. Ikke på bildet: Ellen Sørnes, Christopher Einarsrud, Tina Rygh, Bjørnar Thorsen, Christine Betten og Karina Ullensvang Foto: Kitchen/Kitchen

Kitchen til topps i mai

Sist oppdatert:
Norske helter ga engasjement og seier.

Sølvtaggen for mai 2012 går til Kitchen for kampanjen «Norwegian halehelter», som både engasjerte og involverte det norske folket med Den store Flyhalevalgkampen. – Det er tydelige vi traff en nerve som engasjerer og motiverer. Vi jobbet mye med kampanjeregi og virkemiddelbruk og en enkel digital løsning i bunn. Utrolig artig når man opplever et så stort engasjement i vår merkevare, sier markedssjef i Norwegian Britt Skjeppestad, som retter en stor takk til Kitchen, Trigger, Vizeum og Unfold!

- Veldig gøy, rett og slett! Vi synes kampanjen er et fint eksempel på hvordan en digital kampanje ikke virker ekskluderende. At en idé kan motivere selv de som nesten ikke rører digitale medier i hverdagen til å engasjere seg digitalt. Alt fra bestemødre på Toten til anarkister som henger på MIR har involvert seg – og dette helt uten noen personlige premier som incentive, sier tekstforfatter Chrisian Hygen, som snakker på vegne av Kitchen, i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

- Selv om det var få bidrag for mai måned ble det kun delt ut en første- og andreplass. Juryen synes dette var en naturlig plass å sette cut’n ettersom tredjeplassen hadde en langt lavere score, uttaler juryleder Jan Finnesand i meldingen.

Første plass
1. plass til Kitchen for jobben «Norwegian halehelter» for Norwegian

Norske halehelter engasjerte nok til en førsteplass for mai måned.

Kitchen fikk i oppgave å engasjere og involvere nordmenn i det ganske land i merkevaren Norwegian. Ved å lage konseptet Halehelter fikk de nordmenn til å være med på å hedre sine lokale helter.

Juryen synes dette var en fin og helhetlig kampanje for Norwegian. Alt fra art direction, digitale aktiviteter, print elementer og PR rundt kampanjen sitter som det skal. En kampanje som skårer høyt på en utmerket gjennomføring. Kampanjen har gitt gode resultater og er en aktivitet som det har vært svært lett å delta i for publikum.

- Ideen her føles rett og slett veldig korrekt for Norwegian, sier juryen i meldingen.

Andre plass
2. Plass til TRY/APT for «Gode lærere gjør faget levende» for Kunnskapsdepartementet

Sjarmerende og inspirerende stunt kom inn på en andreplass.

TRY/APT hadde fått oppgave å skape positiv oppmerksomhet rundt læreryrket i ukene før samordna opptaks søkefrist – uten å bruke penger på mediekjøp. Resultatet ble et inspirerende stunt hos en intetanende 8. klasse.

Juryen mener dette var et super flott stunt - og ikke minst et stunt som har blitt gjort veldig «riktig». Alt fra ide, skript og gjennomføringen på denne jobben imponerer juryen. Som også tror stuntet har inspirert og motivert folk til å utforske lærerstudier. Juryen synes også samarbeide med VGTV var smart tenkt, og noe som trolig har økt den virale effekten.

- En veldig fin ide som man får gåsehud av å se på, oppsummerer juryleder Jan Finnesand i meldingen.

Teamet bak månedens vinner bestod av:

Prosjektgruppe Kitchen:

Per Erik Jarl, Christian Hygen, Håkon Stensholt, Marianne Sæther, Rune Roalsvig, Ellen Sørnes, Victoria Terese Birkelund, Christopher Einarsrud, James Martin, Tina Rygh, Bjørnar Thorsen, Christine Betten, Karina Ullensvang

Prosjektgruppe Vizeum:

Christian Lindemann, Cecilie Bye og Kine Werenskiold¿

Prosjektgruppe Trigger Oslo:

Markus Eckbo Endresen, Preben Carlsen, Henriette Tronrud, Mari Siljeholm, Chris Allan Simonsen og Lisa Lindström.¿¿

Produksjonsbyrå:

Unfold

Meat Digital

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere