RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

VAKTE OPPSIKT: Dette bildet av en Kiwi-ansatt har fått mange til å reagere.
VAKTE OPPSIKT: Dette bildet av en Kiwi-ansatt har fått mange til å reagere.

Kiwi-babe tar av på nettet

Sist oppdatert:
Lettkledd butikkansatt vekker oppsikt. – Dette er smakløst, sier reklameekspert.

– Hadde hun hatt en lang hvit kjole på seg, så hadde disse englevingene vært på sin plass, men engler opptrer sjelden sånn, sier rektor Trond Blindheim ved Markedshøyskolen i Oslo.

Han mener Kiwi bommer med å dele dette bildet på sin Instagram-konto.

Her kan du tipse Nettavisens journalist på E-post, eller ring 02060.

– I det store og hele er dette smakløst og vulgært. Dette er dårlig reklame for en god butikk, fortsetter han.

Videoinnspilling

Bildet ble lagt ut torsdag. Det er tatt i forbindelse med innspilling av en video til et internt arrangement, opplyser Kiwi.

– Det er veldig synd at det oppfattes sånn. Det var ikke hensikten. Det var ment å være med humor og glimt i øyet, men vi ser at det kan oppfattes sånn, og velger derfor å fjerne det, sier kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin i Kiwi til Nettavisen.

Det er hovedkontoret til matvarekjeden som la ut bildet.

– Dette er en ansatt som parodierer en undertøyskjede, og hun ville selv at vi skulle dele det. Vi beklager om folk har blitt støtt av bildet. Det var aldri hensikten vår, og vi vil tenke oss vel om før vi legger igjen ut noe sånt igjen, sier Arvin.

Fortjener skryt

PR-ekspert Haakon B. Schrøder liker bildet Kiwi nå har fjernet. Han reagerer på alle de negative kommentarene.

– Det er på tide at moralistene kommer seg ut i frisk luft og får smilemusklene i vater igjen. Kiwi fortjener skryt som drister seg til å dele et slik bilde, sier han.

Hva synes du om bildet? Si din mening i kommentarfeltet!



Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere