NA24.no

Redaktør i Side2, Ingeborg Heldal, har all grunn til å være fornøyd.
Redaktør i Side2, Ingeborg Heldal, har all grunn til å være fornøyd. Foto: Astrid Waller

Kjempesuksess for kvinnemagasin

Sist oppdatert:
Side2 parkerer konkurrentene.

Mens printmagasinene sliter tungt, er det suksesshistorier å finne hos nettmagasinene. Nettavisens kvinnemagasin, Side2.no, har opplevd en eventyrlig vekst i 2014, og har nå hatt tre uker med over én millioner unike lesere på desktop, og over én million unike på mobil.

Forsidetrafikken til Side2 økte med 111 prosent fra januar til oktober, og disse tallene gjør Side2 til Norges desidert største kvinnemagasin.

Redaktør i side2.no, Ingeborg Heldal.

- Jeg er stolt og ydmyk over å få jobbe med en så spennende og morsom merkevare, som stadig er i utvikling. Vi fortsetter satsningen, og jobber med mange spennende prosjekter redaksjonelt. Vi kommer også snart med en stor nylansering på blogg, som vi har jobbet med lenge, og gleder oss til å lansere, forteller redaktør Ingeborg Heldal.

- I tillegg til redaksjonelt å være største kvinnemagasinet i Norge, har vi også de desidert største bloggerne, noe som har vist seg å være oppskrift på suksess. Og selvsagt er det utrolig gøy å se at de endringene vi har gjort slår så godt an hos leserne! Jeg må få berømme både jentene på Side2 og alle bloggerne våre, som sammen utgjør den morsomste, mest inspirerende arbeidsplassen jeg kan tenke meg!

Redaktør i Nettavisen, Gunnar Stavrum, er ikke i tvil om hva som er grunnen til framgangen.

- Side2 har blitt et stadig tydeligere og rendyrket magasin for kvinner på nett, og det gir resultater. Posisjonen blant bloggere har også gjort at Side2 har kunnet velge og vrake blant landets største og beste bloggere, og det er en posisjon mange misunner dem, sier han.

- Side2 har blitt et stadig tydeligere og rendyrket magasin for kvinner på nett, og det gir resultater., sier Nettavisens sjefredaktør Gunnar Stavrum.

- Med Side2-redaktør Ingeborg Heldal har vi økt troverdigheten på stoffområder som mote, skjønnhet og populærkultur. Jeg tror den sterke leserveksten kommer av at leserne oppfatter Side2 som et tydeligere redaksjonelt produkt, fortsetter redaktøren.

Stavrum forteller at Side2 også var pionerer i å samarbeide med bloggere, og landets største bloggere har bidratt til suksessen – og erfart at samarbeidet er bra for begge parter.

- Det samarbeidet har Side2-redaksjonen prioritert, avslutter han.

Markedsdirektør i Mediehuset nettavisen, Sara Narvhus Oksdøl, kan også melde om piler som peker rett oppover for kvinnemagasinet.

- Alt det positive som skjer rundt Side2, bidrar selvsagt også til økt salg, og vi hadde omsetningsrekord i oktober! Vi har en helt unik posisjon på nett, og jobber mye med å skreddersy konsepter for våre annonsører så de kan nå målgruppen på en variert og spennende måte, sier hun.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere