RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kjendisnyheter trekker seere

Sist oppdatert:
Kjendisnyheter samler flere seere til TVNorge.

Å sende kjendisnyheter er atskillig mer attraktivt blant seerne enn forgjengeren Bymagasinet.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Knappe to uker etter at TVNorge begynte med kjendisnyttprogrammet Spotlight har seertallene gått merkbart opp.

- Det er et hull i markedet, sa Synnøve Skarbø da programmet Spotlight ble lansert i begynnelsen av mars.

Ifølge tall fra TVNorge hadde Bymagasinet 71.000 seere i snitt ved årets inngang. Til sammenligning hadde Spotlight i gjennomsnitt 116.000 seere i løpet av sine første 10 dager. Det best sette programmet hadde 140.000 seere, nesten dobbelt så mange som snittet til Bymagasinet.

Spotlight sendes like etter Aktuelt og Sporten, og å få kjendisnyheter som hale har løftet også Aktuelt-seingen. Før kjendisnyhetene ble sendt hadde Aktuelt 78.000 seere i snitt i årets to første måneder. I løpet av de 10 dagene Spotlight er mål hadde snittet steget til 141.000.

- Dette er veldig hyggelig både for Spotlight og for Aktuelt 18. Spotlight med Synnøve Skarbø, har økt timeslotten 18:20 betydelig i forhold til Bymagasinet som lå der før. Det viser seg også at programmet har hatt en positiv effekt på Aktuelt 18.00 som har fått bedre seertall etter at Spotlight begynte sine sendinger, sier pressesjef i TVNorge, Ingerid Medhus.

Det er høyere andel kvinnelige seere på Spotlight enn menn.

Har du medietips - ta kontakt med NA24 Propaganda.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere