RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Klikk for Amnesty

Sist oppdatert:
Nettbyrået Jimmy Royal skal lage kampanje for Amnesty.

Vinneren av reklamekonkurransen KLIKK! 2009 er Jimmy Royal med deres bidrag «Bry deg».

Sjekk ut NA24 Propagandas nye mediaguide

Konkurransen er nett- og reklamebransjens dugnad hvor en aktør får gratis produsert reklame og reklameplass. I år er det Amnesty som er den utvalgte organisasjonen.

Kampanjen vil gå live fra 2 mars på Norges største nettsider og portaler. Aktører som bidrar er blant annet VG, dagbladet, Aftenposten, NRK, SOL, ABC Startsiden og Aller Internett med nettannonsering til en verdi av 8 millioner kroner.

- Hensikten med konkurransen er å vise at nettet er en fullverdig kommunikasjonskanal som også egner seg til å støtte opp om et viktig og seriøst tema, kommenterer daglig leder i INMA Børge Sandengen.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Amnesty sier i en melding at de var imponert over årets vinner.

- I likhet med juryen som vurderte de ulike kreative forslagene til KLIKK!-kampanje, har Amnesty stor tro på løsningen som vant. Ideen er tydelig basert på behovet for bred mobilisering, enkle metoder og utnyttelse av nettet som interaktivt medium. Ulike virkemidler som humor kombinert med direkte oppfordringer, kan forhåpentligvis skape økt bevissthet og konkret engasjement for ofre for knebling av ytringsfriheten på internett, kommenterer markedssjef Lasse Imrik i Amnesty.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få næringslivsnyheter direkte på mobilen: Send NA24 START til 1930 (tjenesten koster kr. 4,- per melding).

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere