NA24.no

Foto: Andrè Clark Utvik

Krangler om reklame

- Hegnar kan ikke reklametall, sier VG-sjef Torry Pedersen. - Vrøvl, svarer Hegnar.

De to medietoppene Torry Pedersen og Trygve Hegnar har havnet i ordkrig etter at Hegnar torsdag holdt foredrag på Mediedagen 2010 om den norske mediebransjen. Han mente tilstanden ikke er så ille, og viste blant annet til en marginal reklamenedgang i 2009 på 0,9 prosent.

Dette fikk adm. direktør Torry Pedersen i VG til å reagere.

- Det er morsomt å se at tallguruen Trygve Hegnar ikke kan å analysere reklametall. Jeg ble forundret over det han sa. Trygve Hegnar viste til volumtall og volumet i fjor hadde en liten nedgang, hvilket viser at det var høyere rabatter i 2009 enn i 2008, ettersom reklameinntektene falt betydelig i fjor, sa han til Kampanje.

Men medieveteranen Hegnar ville ikke ha det på seg at han ikke kan analysere reklametall.

- Dette er bare vrøvl av Torry Pedersen, svarer han overfor Kampanje.

- Jeg snakket om ACNielsens bruttotall, altså om volumtall. Det er disse tallene jeg kjenner, nettotallene for 2009 er det ingen som kjenner ennå. Hvordan kan da Torry Pedersen kritisere meg for å snakke om nettotall når jeg snakket om bruttotallene, sier Hegnar.

Han fastholder at nedgangen i fjor ikke var ille og at det nå går mot bedre tider for mediebransjen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere